Tuesday, 27 December 2011

sorotan 2011, suka dan duka....

tanggal 2 Januari menjadi tarikh keramat pelajar2 SAMURA kembali semula ke sekolah setelah menikmati cuti sekolah yang panjang bersama dengan timbunan homework yang berjaya disiapkan. Fuuuhhh.. rasa bangga gila dapat siapkan homework. Prep malam aku rase seronok giler sebab aku free.. tak la sibuk buat homework.. hehehe... tengok tuh, pagar samura tersergam indah... tp ni masa aku masuk dulu.. sekarang dah tukar baru..

bermulalah kisah perjuangan sebagai seorang pelajar tingkatan lima yang akan menghadapi SPM 2011.... Finally, jadi form5 and jadi senior... tekad dalam hati adalah untuk dapat straight A+ SPM and jadi senior yang baik untuk junior2 semua... Tahun 2011 juga menyaksikan aku menggalas tugas sebagai seorang pengawas dan seorang Naqib ... berat tugas dua2 jawatan tuh... tugas yang meliputi segala aspek... Aku ingat aku akan ada dua jawatan je... rupa2nya ada lagi yang menanti... Aku diberi amanah untuk menjalankan tugas sebagai SETIAUSAHA.. untuk MAJLIS HAL EHWAL PELAJAR (MAHER)... huhuhuhu... then ade lagi, dapat pegang penolong Biro Akademik untuk Rumah Pujangga bekerjasama dengan Amy Murniza Amran... hahaha... jawatan yang aku pegang masa aku form4 dulu, iaitu AJK Fizik dekat kelas masih aku kekalkan... hahaha... setelah melalui pelbagai mesyuarat, akhirnya aku disahkan tidak lagi memegang jawatan sebagai ahli lujnah surau.. aku ditukarkan ke lujnah usrah yang memerlukan aku bertugas membaca alQuran pada setiap pagi perhimpunan rasmi di dewan besar sekolah... 2 minggu naik sekolah, pelajar tingkatan lima dah mula ada kelas... fuuhhh... penat jugak mula2, tp lama2 dah terbiasa.. 

sepanjang sebulan persekolah tu, aktivitinya adalah belajar, and buat papan kenyataan bg setiap organisasi.. aku sbg S/U MAHER kenalah buat board MAHER bersama dengan naib S/U, Tasneem Md Saidi... hahaha... kecoh betul keadaan masa tuh.. hahaha... 

Cuti Chinese New Year from 3 Feb until 6 Feb...

on 6 Februari malam tuh, semua student kena panggil dengan cikgu Azman, ketua warden untuk preparation pendaftaran pelajar2 tingkatan 4.... aku ditugaskan di bahagian pendaftaran... sebagai pengawas, kena sambut pelajar2 yang baru daftar di dewan besar... 

7 Februari.... ramainya pelajar tingkatan 4 yang daftar.... the first person to registered is Khairul Izzat Azmy... dpat dorm BUDI1 and kelas 4Tegas.... 

the first day ade juniors.... ramai.. ade enam 5 orang juniors semuanya.... 

12 Februari ade larian merentas desa... fuuuuuuuuuuuuuuuhhhhh... penat.... tak menang pun macam biasalah.... hahaha.. manalah aku pernah menang acara2 larian nieh... hahaha

paginya aku memang ade larian, then petangnya pukul 3, aku ade tugas mengaudit pelajar2 junior untuk mencari wakil rumah untuk acara Tilawah alquran and Berzanji....aku dengan Nurul Ashikin Ahmat Miskam dengan Nor Farhanis menjadi juri pada petang itu... hahahaha.. macam pertandingan akademi alquran pulak... hasilnya pada petang itu setelah berbincang, kami bertiga dengan sebulat suaranya telah memilih Mohamad Zulhelmi untuk acara Berzanji, dan Amir Fauwaz bg acara tilawah... yang perempuan, dua2 acara dibolot oleh   Nur Syakirah Ismail... bermulalah juga titik latihan kami semua pada setiap petang dan malam sama ada di asrama ataupun  di sekolah.... 

Dua minggu lepas tu, pelajar second intake form4 masuk.. so junior kat dorm bertambah jadi 6 orang.. tambah satu je... Mohd Faqehuddin... aku sambut die kat dewan makan masa tuh.. muka tak bersalah giler... hahaha... first day, biasalah... lama2 die biase... hahaha... setelah itu, Amir Fauwaz kata die tak sanggup nak buat tilawah.. so die ditukarkn ke acara hafazan and Mohd Faqehuddin sebagai penggantinya setelah melalui audition dengan kakak Ekin nya tuh.. 

Jumaat, 11 Mac, ade sambutan Maulidur rasul kat sekolah.... so, ade pertandingan sepanduk,... hasilnya rumah aku, rumah pujangga telah menjadi johan.... GOOD WORK!!!! 
lepas je event tu, kitorang semua dibenarkan untuk pulang bermalam.... selama 1 minggu...cuti 1/2 semester...

28 Mac hingga 2 April adalah event Malam Kesenian Islam....


macam biasalah, Johan keseluruhan adelah rumah pujangga... hehehe.. dengan menggondol hampir semua acara kecuali hafazan... yang lain semua dapat johan and naib johan... CONGRATS JUNIORS.... 

cukup dulu untuk first edition..... t sambung lagi....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...