Wednesday, 26 September 2012

USAHA TAK HALAL...



SEMUA ORANG mesti nak berjaya kan... kalau nak berjaya, mesti kena usaha kan? tapi macam mana usahanya tu? kalau cakap pasal usaha pulak, memang bermacam2 jenis usaha yang orang buat kita boleh tengok. Ada yang sanggup belajar sampai lewat malam, ada yang tak tidur langsung, n bermacam2 macam lagi. lepas kita dah usaha, mesti kita akan rasa seronok bila dah berjaya kan.. betul x? saya rasa betul sebb saya sendiri rasa macam tu. Tapi, nak tanya pulaklah kepada mereka yang usaha secara tidak halal ni. macam mana rasanya bila dapat keputusan? seronok jugak ke? bangga ke dengan diri sendiri? ucap 'Alhamdulillah' ke ? apa yang saya maksudkan dengan usaha tak halal ni? macam pelik je bunyinya kan? usaha tak halal nie sama jelah dengan anda semua meniru, sabotaj, tikam belakang, pecah masuk curi soalan n lain2. mungkin bila kita menipu untuk berjaya nie membuahkan hasil kita cakap "ah, tengok nie, ok je lagi result aku, tak teruk pun"... tapi kita kena ingat, Allah tak bagi balasan on the spot sangat.. mungkin the next exam pulak Allah balas kan? so kenalah kita ingat2kan diri kita sendiri dan org sekeliling kita.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...